Дома Родители и деца Како да му помогнете на детето да развие добра слика за себе…

Како да му помогнете на детето да развие добра слика за себе…

880
0

Најголемо влијание врз создавањето на позитивна или негативна слика на детето за себе си или за светот имаат родителите и неговите најблиски (баби и дедовци, тетки, чичковци), а колку е повозрасно детето голема улога игра околината (врсници од градинка, училиште).

Сликата за себе и за светот се создава од најраните години. Повеќето одговори на прашања како што се „Каков сум јас?“, „Кои се моите опции?“, „Дали е светот безбедно место?“, „Кои се луѓето што живеат во него?“ Се формираат од деца на возраст до 12 години.

Во зависност од пораките што ги добиваат од непосредната околина, децата создаваат верувања за себе врз основа на кои реагираат во зрелоста.

Ниската самодоверба ни кажува дека детето има лоша слика за себе, и ова може да влијае на неговото задоволство од животот. Во различни ситуации што ќе му се случат на детето подоцна во животот, лошата слика за себе може да ги направи овие ситуации уште потешки, без разлика дали е одење на училиште, полагање испит, запознавање нови луѓе или разговор за работа.

Ова се само некои од знаците дека детето може да има лоша слика за себе:

прекумерна критичност,

угодување на другите,

несоодветно изразување на нивните желби и потреби,

изразен перфекционизам,

страв од неуспех или изразена потреба за победа

привлекување внимание со несоодветно однесување (агресија, надразнување),

прекумерно повлекување,

прекумерна гордост,

Родителите не можат (и не мора!) Да ги штитат своите деца од сите животни предизвици, но она што можат да сторат е да обезбедат поддршка , трпеливост, разбирање и да ги охрабрат кога ќе се најдат во тешки ситуации.

Соодветни реакции на родителите…

Првото правило е да не правете нешто што детето е способно да го стори само (од несмасно држење лажица до решавање на неговите конфликти со околината). Иако родителите од љубов и грижа сакаат да му помогнат и да му го олеснат тоа на своето дете, токму оваа „помош“ може да им го отежни многу, бидејќи може да се случи родителите, ненамерно и суптилно да испратат порака на сомнеж во неговите способности.

На пример , дете се обидува да одлепе парче селотејп за да завитка подарок, но не успева некое време. Иако детето е моторно способно да ја изврши оваа постапка, типична реакција на родителите може да изгледа вака: „Дали сакаш тато да ти помогне?“, „Погледни, вака се прави“ или „Дајте ми го, тешко е“ заборавајќи дека детето, за да ги совлада животните вештини , мора да учи од своето искуство.

Адекватна реакција од родителите во овој пример би била „Толку се обидуваш да ја одлепиш таа леплива лента“ или „Одлучен си да ја одлепиш таа леплива лента!“ И оставете го детето само да се обиде и да успее. Одреден вид фрустрација може да се појави кај детето во оваа ситуација, но исто така е и одлична можност да научи затоа што детето ќе може полека да научи како да се справи со фрустрацијата преку конкретно искуство и со помош на родителите.

Во овој случај, се испраќа порака дека детето е компетентно и способно и развива чувство дека може да ја совлада оваа и многу други задачи што се соодветни на неговиот развој. Се разбира, во ситуации што се премногу предизвикувачки за детето, важно е да му се обезбеди потребната помош и поддршка.

Остави одговор

Ваш коментар
Вашето име